Liftchallenge #184

Hoi!!

Na een vakantie starten we het nieuwe jaar weer met een nieuwe Liftkaart!
We gaan een kaart van Rhodé liften met de 'Floating Techniek'
Ik maakte deze kaart. Mijn moeder is 7 januari jarig en met haar in mijn achterhoofd heb ik deze kaart gemaakt.


De bedoeling is:

Maak een kaart met de 'Floating Techniek'

Plak stroken papier naar keuze op acetate en snijd hieruit een vorm. Door 3-D tape te gebruiken creëer je het 'floating' effect.
Verdere invulling is aan jou!


Dit is de prachtige kaart van Rhodé.

Ik vond de kaart van Rhodé heel erg mooi. Alles klopt. Om dan iets anders te verzinnen vind ik dan soms best lastig en ik wilde graag iets totaal anders doen. Door de datum van deze Liftchallenge, dacht ik aan mijn moeders verjaardag en zo ontstond dit idee met de bloemen van MFT.



Ik heb voor een 'Arch' vorm gekozen en heb dessin papier gebruikt voor de strips.
Zachte tintjes gebruikt van een oude papaerpad van MFT. Ook heb ik gekozen om verschillende breedtes te gebruiken. Eerst de tekst gestempeld. Deze afgeplakt met masking tape en toem heb ik de bloemen op de strips gestempeld.


De bloemen nogmaals op wit cardstock gestempeld en weer met mijn potloden gekleurd.
Daarna uitgeknipt en verhoogd opgeplakt. Omdat ik de bloemen al had gestempeld op de ondergrond, geeft dat wel een tof effect.
De onderste bloem heb ik niet gedaan, maar omdat het dessinpapier in dat gedeelte geel is, loopt het qua kleur evengoed door.
Nog wat zwarte enamel dots voor weer wat pit.
Leuke techniek die ik zeker nog eens ga toepassen, maar dan met een cutie denk ik ;-)

De challenge loopt tot vrijdag 02 februari 18.00 uur.

Veel plezier weer met liften!!

Liefs Cornelie

7 opmerkingen

Marja Sch zei

Wat een leuke challenge en wat heb je dit super mooi gedaan. Bedankt voor de uitleg. Groetjes Marja

Irene zei

Prachtige zachte kleurtjes, het lijkt op een glas in lood raam!
XxIrene

Nancy zei

Hey Cornelie,
Zo mooi, deze kaart! Fijne techniek is het...
Moeder mag tevreden jarig zijn!
Liefs,
Nancy

!neke zei

Super mooi de kaart voor je moeder !
groeten Ineke

GerJanne zei

Oeh.... ik vind jouw uitwerking ook helemaal gaaf! Mooie technieken heb je gebruikt. Ook bij jou klopt alles. Dat maakt het nog lastiger om iets heel anders te maken. Ik ga er goed over na denken. oh... en nog van harte met je moeder!

Rhodé zei

Echt een hele gave lift! En natuurlijk superleuk dat je mijn kaartje had uitgekozen voor de challenge🙂 Ik ben heel.erg benieuwd wat er verder nog gemaakt gaat worden. We worden vast weer lekker geïnspireerd!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel leuk gedaan deze techniek in deze vorm Cornelie. Heel fijntjes met die mooie bloemen.
Lieve groetjes Miranda

Back to Top