Card in a Box foto tutorial

Hoi!!

Vandaag op het blog van "Bij Oma Dee" start er een nieuwe uitdaging. Deze keer gaan we eens géén kaart maken. Oftewel we dagen jullie uit om iets anders te maken!
Dit gaf mij de gelegenheid de "Card in a box" eens te maken. De meeste van jullie zullen deze wel al eens voorbij hebben zien komen, en ook genoeg video tutorials, maar veelal Engels, en geen foto tutorials. Omdat ik dit zelf altijd makkelijker vind, wil ik dat dus bij deze kaart doen. Het is nl. ontzettend leuk om te maken, en je kan alle kanten op!


So here we go!

Je gebruikt hiervoor een A4 cardstock.

 Deze score je op 7, 14, 21 en 28 cm.

Draai een kwart slag. 
Score op 7 cm. Zet en klein markeerpuntje op 15cm, en daar snij je je cardstock door.
De rest strook bewaren.
Aan één kant vierkantjes van 8 cm, en aan andere kant van 7 cm. De kleinste knip je in.
Een hoekje knip je weg.
Zo ziet het resultaat er vervolgens uit. 
Alles nog even goed vouwen.
Zo zie al een beetje hoe het gaat worden.
Snij strook uni papier (zodat je hier iets kan schrijven) van 6.5x14,5 cm en plak deze op het deel naast het strookje. Dit wordt de achterkant.
Snij 3 stukken dessinpapier van 7,5x6,5 cm. en plak dit op de onderste delen.
Dit is de buitenkant van de box.
Draai je werk om. 
Snij 4 stukken dessinpapier van 6,5x6,5 cm. en plak deze op de 4 bovenste vlakken.
Dit wordt de binnenkant van de flappen van de box.
Draai je werk weer om. 
Plak op het flapje dubbelzijdig plakband, en plak je box dicht. 
Zo ziet het er dan uit.

Pak je reststrook erbij, en snij af op 10 cm. en daarna weer door de lengte.
Je houdt twee kleine stroken over. 
Het ene gedeelte is al gerild, en zo ook de andere kant, zo ontstaan er twee S-jes die je in de box lijmt. 
Dit wordt je basis, waar je van alles op vast kunt maken.

Versieren van achter naar voren, en van hoog naar laag. Niet te dik, want hij moet plat verstuurd worden.
Zo kun je van alles verzinnen!

Ik had er nog een gemaakt met het papier van Authentique.
Bloemen en label van SU.  

De kleine doilies zijn van MFT.

Heel ander gezicht weer!

Hoop dat jullie het leuk vinden, en ook duidelijk genoeg?
Als er nog vragen zijn...
Ben benieuwd waar jullie mee komen. Je kunt je creatie linken op het blog van Miranda.

Succes!
Groetjes Cornelie

38 opmerkingen

martina's kaartjes zei

hartelijk bedankt voor de tutorial. had het ondertussen al zelf wel een beetje uitgekiend, heb vorig jaar al zo'n kerskaartje gemaakt, blijft altijd heel erg leuk en mooi ! je kan ook fijne dunnen strookjes mica gebruiken om spulletjes aan vast te maken, krijgt het ook nog een 'hoogte' en diepte.
Heel erg mooie resultaten heb je hiermee gemaakt ! toppertjes hoor !
nog een fijne dag,
grtjs,martina
x

marjolein zei

Bedankt voor de hele duidelijke uitleg. Mooi gedaan.

Groetjes Marjolein

Angèle zei

Wat een mooi effect. Geweldig!

Inge Groot zei

Ziet er geweldig uit, wat een vrolijk doosje! Ook je tutorial, super!!!

Welmoed zei

Wat schitterend gemaakt!
Prachtig met dit mooie papier, en bedankt voor de duidelijke tutorial!
Fijne zondag!

Vriendelijke groet,
Welmoed

Irene zei

Je maakt me BLIJ!!!!!!!!!!!!
Idd heb ik er de laatste tijd heel wat gezien en ook deze is zooo gaaf maar bij al die "ingewikkelde" dingen haak ik gewoon af want dat gaat halverwege altijd fout maar nu ga ik er vast eens voor zitten Cornelie, super deze uitleg......thanks !!!!!

xx Irene

Anoniem zei

Jeetje dit is echt een feestje om via de post thuis te krijgen! Wat heb je dat weer super gemaakt. Vind de tutorial ook erg handig, ga hem gelijk pinnen.

groetjes, Bernadet

Alina zei

ik vind ze heel erg mooi, Cornelie, vooral de eerste!!!

Ingrid Reyners zei

Wat super ik had deze nog een keer op mijn wenslijst staan om te gaan maken, en zie nu kan ik meteen aan de slag, thnx! Je twee voorbeelden zijn geweldig gemaakt. Fijne zondag, groetjes, Ingrid.

Je@net zei

Wat ziet dat er super gaaf uit, Cornelie.
En je creatie past helemaal bij het zonnetje dat vandaag zo stralend schijnt!
Fijne zondag en geniet van het mooie weer!

Sanne zei

Ik heb dit idee de afgelopen weken al verschillende keren voorbij zien komen. Een erg leuk idee wat ik zeker nog eens ga uitvoeren. Bedankt voor de turorial! Je hebt 2 hele gave uitvoeringen gemaakt!

Liefs Sanne

Marjan zei

Je hebt een heel duidelijke tutorial gemaakt, hoor! En je twee uitvoeringen zijn helemaal super, wat een prachtige doosjes!

Scraptastische hobby zei

Wat een prachtige doosjes Cornelie...idd. al veel voorbij zien komen en had er ook al naar gezocht!
Thanks ik ga er voor zitten...met een mooi papiertje! Maar straks eerst naar buiten, wat een kadootje het weer!!! Daar sluit jou kadootje mooi bij aan!!
Fijne zondag verder en lieve groetjes van Gerie

sandra_w zei

Ziet er weer superssss uit! Ook je tutorial helemaal top!!

Miranda V zei

Suuuuuper leuk, allebei! Ik zie ze overal tevoorschijn komen, ik vind het geweldig. Bedankt voor de heldere uitleg met foto's, ik ga er binnenkort écht een maken!

GerJanne zei

Ha Cornelie,
wat een goede en duidelijke uitleg!! Ik krijg gewoon zin om er een te gaan maken. Misschien wel twee. Er zijn twee mensen jarig die een bijzonder kaartje verdienen, dus wie weet! Je hebt twee prachtige exemplaren gemaakt.
Ook je post hieronder is super. Ik kijk mijn ogen weer uit!
GerJanne

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Ik vond een pas een fototutorial bij SplitCoastStampers, en maakte er dus ook al een. Die van jou zijn ook prachtig!

Marie-claire zei

Wat leuk, heb er idd al meer voorbij zien komen, maar wat handig dat je de uitleg erbij hebt gezet. Ik ga 'm onthouden!

Groetjes Marie-Claire

Nadine zei

I'm impressed! Voor iemand die altijd zegt niet zo goed te zijn in doosjes fabriceren is dit wel HEUL knap hoor! En je uitleg, kan niet duidelijker wat mij betreft, dus Thankxxx. En of ik ze nu al tig keer voorbij heb zien komen, of niet, ik blijf ze super tof vinden. Je hebt er zoveel werk van gemaakt, geweldig!!! Die zon doet je goed, he?

Marlies zei

Bedankt voor je uitleg, superduidelijk!! En jouw exemplaren vind ik prachtig gemaakt! Ook je cadeaukaarten en scraplings zijn schitterend. (Ik lag wat achter met bewonderen, dat hen ik net even gedaan, ze zijn zo leuk!!) Lieve groetjes, Marlies

Colien zei

Wat mooi! En een hele duidelijke uitleg, bedankt!
grtz.Colien

Christine zei

Super Cornelie en dank je wel voor de beschrijving!
Liefs
Christine

Stella zei

Wat een geweldige tutorial; ik vind ze allebei prachtig.Wel een klus om te maken maar het resultaat is er ook naar. Wow!

Maaike Huisman zei

Cornelie, ik vind je geweldig! Ik had net met veel moeite enkele tutorials in het Engels bekeken, waar erg onduidelijk werd gesproken. Met veel moeite de maten kunnen horen.
En tot slot een voorbeeld uitgeprint en laat dat nu dezelfde zijn , die je bovenaan hebt staan!
En wat een duidelijke beschrijving met de maten en duidelijke foto' erbij!
Kortom, ik ben je heel dankbaar.

Groetjes, Maaike

Maartje zei

Dit is zo'n leuk model! Je hebt 'm gaaf opgemaakt! Staat ook nog steeds op mijn to-do lijst. Je tutorial is super duidelijk, dus die ga ik gebruiken. Dankjewel!

Anita van Merode zei

Wow prachtig!!!Ik heb dit doosje al vaker gezien en wil hem zeker ook eens maken. Dit is echt zo prachtig mooi!
Dankjewel voor je super goede uitleg met foto's! dit waardeer ik enorm, bedankt. Ben je ook gelijk gaan volgen. Wat een moois allemaal op je blog!
Groetjes Anita

Unknown zei

Geweldige uitleg! En wat een toppertje is dit zeg, net zo leuk als die op het Bij Oma Dee blog staat ;)

Gerdine zei

Dank je wel! Ziet er heel gaaf uit! Even pinnen!

corryskaart zei

hallo cornelie
oh wat een gave dooskaart en zo duidelijk uitgelegd mijn dank is 1000x groot en ga het zeker proberen
groetjes van corry

Marianne Schut zei

Hai Cornelie, een beetje late reactie nog van mij maar dit berichtje was me even ontschoten. Wilde toch nog even reageren, ook ik heb er al heel wat voorbij zien komen en het begint toch wel te kriebelen om het ook eens te proberen, nu helemaal, dankzij jouw duidelijke uitleg! Bedankt daarvoor! Wie weet gaat het me nu lukken, hihi! Liefs Marianne

Miranda V zei

Heel blogland aan de card in a box, door jouw duidelijke foto-tutorial Cornelie! Ik zie her en der boxjes verschijnen met een link naar jouw blog!

Marianne zei

heel mooi, bedankt voor de duidelijke uitleg.

Sarah - Crea S zei

Hay Cornelie, wat heb ik jouw naam al veel voorbij zien zoeven op blogs met die leuke card in a box kaartjes! Dus ik dacht ik moet gewoon eens een kijkje gaan nemen! Hele duidelijke foto-tutorial heb je ervan gemaakt! En prachtig uitgevoerd! Zo speels en kleurrijk! Liefs,
http://littlecreass.blogspot.be/

Marit zei

Dankjewel, met jouw tutorial heb ik me er ook aan durven wagen!

Liefs,
Marit

scraphobby zei

bedankt voor het leuke patroon,en de duidelijke uitleg.ga het snel proberen .
fijne dag.
groetjes Marian

wendy zei

Wauw super gaaf. Zal het binnenkort eens proberen te maken.

emsiescreaties zei

Al vaak dit model kaart voorbij zien komen, maar nognooit gedaan, dus dat ga ik nu maar even wel doen. Dank voor de mooie duidelijke uitleg.
Groetjes Emmy

Maia zei

Hoi Cornelie,
Dank je voorde goede nederlands talige foto tutorial!
Erg leuk om zo'n model te maken. Inmiddels heb ik er twee gemaakt en de eerste staat op mijn blog.
Ik heb je link ook meteeen op mijn blog er bij gezet.
Fijne zomer!
Groetjes Maia

Back to Top