Pasta!

Hoi!!

Een aantal weken terug zag ik weer een leuke Make it Monday bij Paper Trey Ink.
Gelijk herkenning! had ik ook niet ergens nog zo'n potje pasta staan? Ik gebruikte daar verf sjablonen voor, en die oude koperen embossingmallen! Zelfde effect. Leuk!
Met Inge & Inge erover gehad, en dat het ons alle drie aansprak is duidelijk, want beide Inges zijn er mee aan de slag gegaan!
Ik ook! Maar mijn potje pasta was inmiddels uitgedroogd, hè bah, maar dat potje was dan ook al 15 jaar oud?! Water erbij hielp niet, tip van Inge.
Toen kreeg ik de tip van Pauline van het Hobbyparadijs in Heerhugowaard, om True Snow te gebruiken! Goeie tip! werkt perfect, en hetzelfde resultaat! Joepie!


Aan sjablonen geen gebrek, want ik heb ooit ook nog veel met sjablonen gewerkt. Servies, houten meubeltjes, dienbladen, noem maar op!
Deze cijfers had ik nog niet zo lang, en vond ik leuk om op een verjaardagskaart te gebruiken.


Verder de restjes papier gebruikt die ik had gepakt voor de Skype met Inge ;-)


Gewoon lekker aanrommelen!


Dit is weer heel anders! Hier heb ik eerst het zeepaardje gestempeld een stempel van Impression Obsession, tijdje terug bij Posthumus gekocht. Ingekleurd met metallic potloden.  Deze gemaskerd, en toen de achtergrond gestempeld met "en Francais" van SU.


Daarna de pasta aangebracht met een mal die ik een keer bij Angèle gewonnen had.
laten drogen en toen bewerkt met div. kleuren distress inkt.


Daarna met Versa Mark, en glitter embossing poeder.
Leuk spul, grappig effect!

Voel me vandaag niet helemaal top, ben lekker aan het rommelen, en probeer de regen te negeren ;-)
Fijne zondag!

Groetjes Cornelie

26 opmerkingen

Inge Groot zei

OMG ik ben helemaal weg van het zeepaardje met al de glitter, blauw en cirkels...waaauw! Cijfers zijn ook mooi gelukt, top!

Aan die fake sneeuw had ik ook al gedacht maar kon het potje neeergens meer vinden.

Aaaah niet leuk! Laat je maar lekker verwennen door je mannen Cornelie {{hug}}

Irene zei

OOOOOh Cornelie ik ben geloof ik niet helemaal bij de les vandaag! Ik zat aan Italiaanse pasta te denken en ik lees je hele blogpost en bewonder je super kaart maar denk "wat heeft ze nu met haar potje pasta gedaan????"..ik hou me maar rustig voor de rest van de zondag *lol*!!
Je zeepaardje is ook weer top!

xx Irene

anja curvers zei

Hi,hi, ik dacht eigenlijk ook aan andere pasta ga maar snel wat eten denk ik. Je kaartjes zijn prachtig heb pas dat pastaspul gekocht maar moet er nog mee aan de gang.

Stamps and Paper zei

Two gorgeous cards...great designs and lovely colours

Anne

Unknown zei

Hi, Heb je toch niet op afstand aangestoken hè. Hier ook hangdag met hoofdpijn, duizeligheid en schor stemmetje. Je kaartjes vind ik geweldig, gaaf zeg wat je hebt gedaan op de kaart met het zeepaardje. Lekker bezig!

Doegie,
Miranda X

Kaartenkraam zei

Wat een mooie kaarten, voor mij is de eerste favoriet!
Beterschap!

groetjes van Ank

Tinie zei

Wie wat bewaart die heeft wat, Cornelie!! Geweldige kaartjes heb je gemaakt!
Wat vervelend dat je je niet helemaal fit voelt, beterschap!!
Groetjes Tinie

Colien zei

Ze zijn allebei mooi, elk op eigen manier. De pasta is te gek om mee te werken, gaaf effect! Bij het onderste kaartje vind ik de glitters prachtig, je waant je onder water, super!
grtz.Colien

Inge zei

Beterschap Cornelie en rustig aan! Creatieve oplossing voor de pasta! Leuk ook hoe je kleur hebt aangebracht met Distress Ink.

Miranda V zei

Leuk, zo een hernieuwde uitvinding met spulletjes uit je eigen voorraad en wat nieuw spul. Héél leuk effect, je eerste kaart is gaaf! Leuk ook hoe je de tekststempel van kleur hebt voorzien. Het effect met de glitters op je tweede kaart is ook erg mooi geworden. Beterschap!

Colleen zei

Your technique is really pretty, love the paste that you use don the flower, although the translation says Pasta...ha ha, had me going there for a while!

sandra_w zei

Woww!! Geweldig mooi!! Ik moet ook nog ergens een potje sneeuw hebben ;)
Niet leuk Cornelie! Laat je maar lekker verwennen...XX

Marjan zei

Nou, ik dacht ook echt aan pasta zoals in Italiaanse :) verder ken ik deze techniek niet, zo zie je maar hoeveel er is op kaartengebied!! Maar jouw kaartjes vind ik weer MOOI!! Beterschap!!

Jolanda Cuper zei

wow wat mooi!

Christine zei

Prachtige kaartjes Cornelie! Ik vind het zeepaardje top en prachtig van kleur!
Liefs
Christine

Ellen zei

Bij pasta dacht ik eerst aan iets heel anders... eten natuurlijk ;) Maar wat zijn jouw kaartjes met pasta gaaf geworden. Echt helemaal leuk. En dat zeepaardje, prachtig!
Groetjes, Ellen

Anita zei

Mooie kaartjes, ik ben vooral gecharmeerd van het zeepaardje!
groetjes, Anita

Anneke zei

Twee hele leuke kaarten. De eerste trok mijn aandacht op Pinterest, een echte eye catcher hoor!

GerJanne zei

Ha Cornelie,
wat een gave kaart, de bovenste met de pasta. Ik vraag me alleen af hoe je dat doet met die koperkleurige mallen. Ik heb er een paar en heb geen idee wat ik er mee moet. Heb je een tip?
Je zeepaardje is geweldig! Mooi die achtergrond die je zelf gestempeld hebt.
Enne... niet ziek worden.
Groetjes,
GerJanne

Anoniem zei

Wat een grappig effect geeft dat met die pasta. Vind het kaartje erg leuk geworden. Zijn helemaal mijn kleurtjes.
Ook het kaartje met het zeepaardje is leuk geworden!
groetjes, Bernadet

Alina zei

ik vind ze super mooi, Cornelie, vooral de kaart met het zeepaardje!!!!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Twee heel verschillende, maar twee hele mooie kaarten! Ze zien er echt super uit! Vind de kaart met het zeepaardje wel heel erg mooi.. En ik heb een hoop gemist hieronder! Ook je serie kinderkaarten viel mij meteen op.. Helemaal leuk!!
Groetjes, Yvonne

Nadine zei

Had ik al gezegd hoe leuk ik vooral je eerste kaart vind? hihi vast wel gisteren. Was gezellig weer even op de skype. Hopelijk voel je je vandaag al weer beter?!

Holly Saveur zei

Prachtig!

José zei

Prachtige kaarten, op allebei leuke technieken gebruikt en weer leuke inspiratie opgedaan

Sabine zei

Hoi Cornelie, een late reactie maar ik vind je kaarten erg mooi!
Ik heb deze week het sjabloon opgevuld met gesso, dat werkt ook.
Groetjes, Sabine

Back to Top