Merry Christmas!

Hoi!!

Hele fijne tweede kerstdag!

Ik wilde met kerst toch nog even een kerstkaartje op mijn blog. Rond deze tijd ben ik altijd in de stemming om kerstkaartjes te maken. De eerste voor volgend jaar is alweer klaar ;-)
Ik liep al even met dit ideetje rond, en nu dus ook uitgevoerd.


De sneeuwbol is van Lawn Fawn en ik wilde dit combineren met de Poinsettia, ook van Lawn Fawn. Een hele andere stijl creëren als dat je vaker van Lawn Fawn ziet.
Als eerste de bloem uitgesneden en deze geblend met een blendingkwastje.


Daarna gesplatterd met een kleurtje en ook met paper Glitz van Picket Fence. Dit is een superfijne glitter pasta, maar ik dacht, als ik hier nu wat water bij spuit, misschien krijg ik dan mooie glitter splatters...en dat lukte ook nog! Ha, leuk vind ik dat altijd ;-)


Daarna de sneeuwbol meerdere keren uitgesneden en met vellum ertussen in elkaar gezet. Het schudmateriaal zie, je maar heel subtiel. Met heat embossing heb ik de tekst op het vellum gemaakt.


Achtergrond met een mooi papiertje, met Alcohol Inkt effect. Verder nog wat splatters, maar bewust heel rustig gelaten. Blingetjes en klaar!

Ik had laatst nog beloofd om te laten zien hoe ik met mijn Sizzix Scoringboard een envelop maak.
Ik hoop dat met de volgende foto's en uitleg duidelijk te kunnen maken.


Met de envelop maten tabel kijk je welke maat papier je nodig hebt en waar je je eerste scoring lijn zet. Ik heb er voor gekozen om cm te gebruiken.
In mijn geval is het een papier formaat van 21,4 cm en mijn eerste scoringlijn zet ik op 20 cm.
Als eerste snij ik mijn papier dus op 24x24 cm. Daarna schuif ik mijn liniaal aan de bovenkant naar links en draai deze op 45 graden. Als ik mijn papier op 20 cm leg, kan ik bij 'score' mijn eerste rillijn zetten. Daarna draai ik mijn papier met de klok mee, naar de volgende zijde van het papier.


Je eerste rillijn plaats je bij 'align' en vervolgens kun je je tweede rillijn maken bij 'score', en zo maak je alle vier de zijdes af. In mijn eerste bericht over de Sizzix Scoring Board, zei ik dat ik de ponsjes aan de bovenkant toch liet zitten, maar uiteindelijk met het gebruiken, heb ik ze er toch uitgehaald en gebruik ik ze los. Ik denk dat je dat zelf moet zien hoe dat bevalt. Met het ponsje met het envelopje, pons je hoekjes weg. Door de lijntjes op de pons, kun je heel duidelijk zien waar deze te plaatsen.
Met de andere pons kun je de flapjes van de envelop afwerken. Met een ronde of rechte hoek.


Daarna met tape de envelop verder in elkaar zetten.
Easy Peasy! ;-)

Ik hoop dat de uitleg zo een beetje duidelijk is.

Geniet verder van je 2e kerstdag. Wij hebben vandaag een rustige dag.
Kerstavond waren Tim & Nynke er en dat was echt supergezellig.
Cadeautjes, borreltje, hapje eten en lekker gelachen. Daar word ik nu zo gelukkig van!

Vandaag lekker met z'n tweetjes. Een rustige dag waar we lekker iets voor ons zelf doen.
Straks een filmpje kijken. Borreltje, hapje... Genieten dus!

Ik hoop dat jullie ook fijne dagen hebben.

Liefs Cornelie

2 opmerkingen

Colien zei

Prachtige kaart, heel sfeervol en tof die bijpassende envelop!
Fijne avond nog samen.
grtz Colien

Daphne zei

Wat een ontzettende mooie kleuren zijn dit.
Prachtige kaart.
Bedankt voor je uitleg van de envelop, ik ga het onthouden.

Back to Top