Sunday Shaker!

Hoi!!

Een gezellige shaker in de vorm van een aquarium!
Het dochtertje van Nadine werd afgelopen week 4 jaar en daar heb ik deze kaart voor gemaakt.
Als eerste de achtergrond gemaakt met een stencil en kwasten. Daarmee kun je heel zachtjes over het stencil heengaan en subtiel de kleuren opbouwen.


Eerst een basislaagje met Tumbled Glass op Neenah papier. Daarna het stencil gepakt.


Over het stencil met nog 3 andere kleurtjes Salty Ocean, Salvaged Patina en Peacock Feathers.
Doordat je heel licht de kleurlaagjes aanbrengt met de kwast, kun je mooi doseren en ook op bepaalde plekken meer of juist minder inkt aanbrengen en ook het stencil blijft goed liggen omdat je geen druk hoeft te zetten.


Als laatste wat inkt op mijn werkmat en er wat water bij gesprayd. Dit met een kwastje opgepakt en gespetterd over de achtergrond.


Dit werd mijn achtergrond voor in het aquarium.
Daarna alle onderdeeltjes uitgesneden en gekleurd met Copics.


Natuurlijk maakte ik er een shakerkaart van. Zo lijkt het net alsof er bubbeltjes inzitten.
Toen alles in elkaar was gezet en het aquarium op een basiskaart was geplakt, wilde ik het geheel nog een beetje opleuken.


Vandaar de rand met bladeren van Lawn Fawn, de vlaggetjes en ook de inktvis vond ik wel grappig met zijn feestmutsje op. Hij zwemt door de waterplanten met een beetje fantasie ;-)
Voor de tekst bedacht ik de bubbles. Deze komen van een set met bellenblaas, maar zo kon ik het goed gebruiken alsof het luchtbelletjes zijn. Ik vond het wel grappig zo, weer eens iets anders.

Het was best wel even een klusje deze kaart, maar wel weer een heel leuk projectje!

Geniet van jullie zondag en bedankt voor het langskomen.

Liefs Cornelie


Gebruikte materialen klik!


4 opmerkingen

Angélique zei

Een superleuke kaart, zo origineel bedacht en zo gaaf gemaakt. Al die details en alles in vrolijke kleurtjes, de jarige dame zal de kaart geweldig vinden. En jij bent weer lekker bezig geweest 😉

Anoniem zei

Geweldig weer Cornelie…je hebt je best weer gedaan voor de jarige…superleuk!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Rhodé zei

Leuk, zo'n aquarium. Tof dat de bubbels als shakermateriaal èn bij de tekst terugkomen. Weer een leuke kaart waar van alles op te zien is!

Kekke Kaarten zei

Wat een schatje! Erg leuk voor zo'n kleine meid, er is veel te zien voor haar! Goede tip met de kwast over het stencil, het geeft een mooi effect. Ik ga dit zeker eens proberen. De stans van het gras heb eerder al eens bij je gezien en vond ik toen al prachtig. Leuk gedaan met de inktvis zo er tussen op de voorgrond.
Groetjes, Gerjon

Back to Top