Monochromatic!

Hoi!!

De challenge van de maand augustus bij Cloud9 Crafts is Monochromatic. Eenvoudig gezegd, alles in dezelfde kleur maar in verschillende tinten. Ooit had ik dit al eens gedaan, maar dat was al een hele tijd geleden... Ik heb het even opgezocht. Dat was in 2013, ik zat toen in het team van Dutch Card Lovers en wij hadden toen ook een challenge met hetzelfde thema. Grappig, dat is bijna alweer 10 jaar geleden!
Hier kun je de kaart zien als je dat leuk vindt. Klik!


Deze keer in mijn favoriete kleur gemaakt én een shakercard van gemaakt, tuurlijk!
De achtergrond geblend met 3 kleuren Distress Oxides. Gesplatterd en de sneeuwsterren gemaakt.
De sneeuwsterren heb ik met een stencil van Lawn Fawn gemaakt en een pasta van NUVO. Het lijkt zilver, maar is een beetje lichtblauw. Je kunt dit ook heel makkelijk zelf creëren, als je een bepaalde kleur wilt maken. Je kiest dan voor een neutrale kleur pasta en kleurt dit met een reinker. Zo maak je iedere de kleur die je wilt, inclusief een glittertje ;-)


Het shakergedeelte heb ik uit het basisgedeelte gesneden en lager opgeplakt. Zo creëer je diepte en  loopt de achtergrond toch door.
De sneeuwpoppetjes zijn van Mama Elephant en de ook de tekst hoort bij deze set.
Gekleurd met Copics. Als je de gebruikte kleurtjes wilt weten, net als alle overige materialen, klik dan onder mijn bericht op het linkje.


Op de achtergrond heb ik een papiertje in dezelfde kleur geplakt.
Onderaan diverse tinten cardstock om zo de sneeuwheuvels te maken. Natuurlijk ook het shakermateriaal in kleur.

De tekst heb ik uit dubbelzijdig tape gesneden. Voor het uitsnijden heb ik 1 kant al op cardstock geplakt, zo word het geheel stevig. Daarna snij je de tekst uit, goed nadenken aan welke kant, want je wilt de plakkant aan de bovenzijde krijgen. Hieroverheen strooi je de glitter uit en zo krijg je een mooie glitter tekst.

Alles bij elkaar weer een leuke challenge om mee bezig te zijn!

Gezellig als je weer langskwam!

Liefs Cornelie


Voor gebruikte materialen klik!

5 opmerkingen

Rhodé zei

Leuke kaart! Het lijkt me nog best lastig om alles in 1 kleur te doen. Die sneeuwpoppetjes zijn erg leuk!

Angélique zei

Een heel leuke kaart, lijkt mij ook een heel lastige opdracht, maar je hebt hem goed volbracht.

Ellen zei

Geweldig weer Cornelie…super hoe alles weer op zn plekje is geplakt!
Groetjes Ellen

Marfien zei

Leuke kaart, leuke techniek, zo leren we steeds iets bij, morgen een monochroom kaartje van mij . . .

Nancy zei

Hey Cornelie,

Super leuk alweer. Toffe opdracht ook...
En super hoe je de tekst hebt gemaakt, dat neem ik mee naar de toekomst...

Liefs,
Nancy

Back to Top