Liftchallenge #168

Hoi!!

We hebben vandaag weer een nieuwe Liftchallenge voor jullie. Deze keer was Marjan aan de beurt om de Liftkaart uit te kiezen. Een super leuke!
Eerst het filmpje gekeken (link onderaan blogbericht).
Vol goede moed aan de slag....3D en Cornelie...het blijft een haat-liefdeverhouding ;-)
Mijn eerste probeersel is dan ook niet door de keuring gekomen.
Poging 2! Niet perfect, maar wel tevreden. Ik heb er dan ook heel wat uurtjes ingestoken.
Wel blij met het uiteindelijke resultaat.


De visjes van Jennifer McGuire, uit de voorbeelden, hebben me duidelijk geïnspireerd. Ik ben gek op water, zee, visjes noem maar op, dus een mooi thema voor mij.
Een rustig dessinpapiertje op de voorkant van de kaart en een mooi frame nog van Papertrey Ink.
Inderdaad een shakerframe van gemaakt (er komt nog meer, bereid je maar vast voor).
De achtergrond heb ik met Copics gemaakt. Met de beitelpunt en ik heb, denk ik, wel 6 à 7 verschillende kleuren in elkaar over laten lopen.
En als je de kaart openslaat....nóg een shaker gedeelte ;-))


Dat moest, vond ik, om het water effect nog beter te laten lijken.
De gebruikte kaders voor de binnenkant zijn van Memory Box. 
Dit 3D gedeelte heeft me dus de errors in mijn hoofd bezorgd. Poeh, wat een denkwerk is dit voor mij, maar ik vind het resultaat te leuk, dus het moet en zal me lukken ;-)
De achtergrond heb ik met Distress Oxides gemaakt. Ook heel licht zonnestralen met een stencil erin aangebracht. In het achterste ovaal een shaker gedeelte gemaakt en in verschillende laagjes vissen geplakt voor diepte, daarin ook op de grootte van de vissen gelet.
De vissen allemaal gekleurd met Copics.


De waterplanten ook met Oxides gekleurd. Waar ik met de vorige kaart en ook met deze kaart tegenaan liep, was het middelste gedeelte. Deze kreeg ik er niet mooi recht in, liep een beetje krom, waardoor de diepte niet mooi tot zijn recht kwam. Ondanks heel secuur meten en alles, was het resultaat toch weer zo. Maar met het geheel als kaart was ik toch heel blij en laat het dus ook zo ;-)
Het plezier was er niet minder om. 

De eerste kaart die ik maakte was met taartjes. Dat vond ik wel toepasselijk vandaag...
Ik ben namelijk jarig ;-)) Joehoe!!

Uiteindelijk heb ik de taartjes toch nog afgemaakt...


Zonde van al het werk enne...nobody is perfect tenslotte ;-)


Soms ben je een beetje te streng voor jezelf. Maar dat herkennen jullie vast wel!


Hieronder het idee van de Liftkaart;

De bedoeling is;
 om ook een Tunnel Card te maken, maar naar eigen idee in te vullen.
 

Origineel is van Jennifer McGuire. Klik hier voor filmpje met uitleg.

Op het Liftblog nog meer voorbeelden met deze techniek.
De challenge loopt tot;

Vrijdag 08 april 18.00 uur

We kijken uit naar jullie uitwerkingen!

Fijne dag en leuk als je even bij me langskwam! Ik ga nu écht een taartje eten ;-)

Liefs Cornelie

13 opmerkingen

Irene zei

Wowieeeee een feest op je kaart met twee té gék leuke, kleurrijke kaarten en dan ook nog een zonovergoten dag. HAPPY BIRTHDAY Cornelie, geniet er van!!

!neke zei

Beide kaarten top hoor !!!!
Maar vooral van harte gefeliciteerd !!!
Groeten Ineke

Marjan zei

Je bent echt een beetje te kritisch op jezelf hoor, ik vind allebei je kaarten echt helemaal top! En natuurlijk nogmaals van harte met je verjaardag lieve Cornelie, een zonovergoten dag vandaag, lekker! XXX

Marfien zei

Je hebt twee hele leuke kaartjes gemaakt, fijne dag vandaag, geniet er van

Scraptastisch zei

Ik herken het wel, wil ook graag tevreden zijn met het resultaat...en de lat te hoog! Hoeft eigenlijk helemaal niet want je kaartjes zijn perfect! Een te leuke uitdaging die ik ook wil proberen, ook nog nooit gedaan, hihi
Ook van mij een happy birthday, geniet lekker van alles vandaag en het zonnetje!!!
xx Gerie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Allereerstvan harte gefeliciteerd met je verjaardag Cornelie. Het zonnetje schijnt vandaag speciaal een beetje voor jou. Je onderwaterwereld vind ik fantastisch geworden. Het heeft misschien wat hoofdbrekens gekost maar het resultaat vind ik echt WAUW in hoofdletters. Je cupcake kaart is toch ook gaaf? Heel kleurig en feestelijk en zo leuk met die "sprinkels" erop. Ik vind hem ook super hoor.
Geniet van je dag.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ik vind beide kaarten een feestje om naar te kijken, wow, wat een kunstwerkjes!

GerJanne zei

Joehoe! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heel fijne dag , zonovergoten wat dat betreft zit het wel goed!
Je kaart is helemaal geweldig! Zo gaaf!
EN de tweede.. ik zie niet wat er niet goed is...hij ziet er heel leuk uit.
Ik hoop dat je voor ons wat minder streng bent dan voor jezelf hihihi.....het is een hele uitdaging.

Ina ( Frysk Famke ) zei

Hiep hiep hoera Cornelie,

Wat een gave kaartjes en ik ben juist weg van je
taartjes kaart. Ik ben van het "simpele" werk
maar wie weet....

Leafs fan Ina xx

Daphne zei

Gefeliciteerd!!
Ik ben over 2 dagen jarig, mooie maand hè, Maart🥰.
Poeh, dit model lijkt mij erg heftig, ik ga straks eerst het filmpje even bekijken.
Ik vind jou voorbeeld wel héél erg leuk. En mooi, erg mooi.
En wat goed dat je de andere kaart ook afgemaakt hebt, die is ook super leuk.

Colien zei

Alsnog proficiat met je verjaardag! Wat een gave kaartjes laat je zien, heel toffe ideetjes zo!
grtz Colien

Rhodé zei

Ik snap werkelijk niet wat er mis zou zijn met je eerste poging. Ik vind hem prachtig en origineel. Je tweede poging is ook mooi. Superleuk, die onderwaterwereld. Ondanks het duidelijke filmpje ging het bij mij met het meten de eerste keer ook fout. Daarna lukte het wel.

Kekke Kaarten zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Cornelie! Wat een geweldige kaartjes heb je gemaakt. Die met de visjes vind ik echt tof, wat een leuke stans die de waterbubbeltjes weergeeft. De sprinkeltjes op de de cupcake kaart vind ik erg leuk bedacht.

Back to Top