Winterse Hot Foil

Hoi!!

In de maand december loopt er weer een nieuwe challenge in de Facebookgroep van Cloud9 Crafts.
Deze maand is het thema Hot Foil! Helemaal hot op het moment ;-)
Ik probeer ook iedere maand een ideetje te maken. Deze is het geworden.


Allereerst heb ik een stuk cardstock geblend met Distress Inkt. Deze heb ik geblend met mijn blending tools in de kleuren Tumbles Glass, Salvaged Patina en Stormy Sky. Ik heb de backdrop van Lawn Fawn gebruikt en dit daarna nog gesprayd met water gemixt met Liquid Stardust en dat geeft dan een heel subtiel blingetje en wat effect door het water op de achtergrond.


Toen heb ik een stencil van Lawn Fawn gepakt met de sneeuwsterren en deze met Hot Foil Gel ingesmeert. Laten drogen tot het transparant word.
Ondertussen kon ik mooi de leuke sneeuwmannetjes van Mama Elephant inkleuren met mijn Copics.


Ondertussen was de gel droog en toen heb ik mijn lamineermachine erbij gepakt en mijn sneeuwsterren van een mooi Foil laagje voorzien. O, wat leuk als het dan weer lukt ;-)

Het onderste gedeelte voorzien van Vellum, alsof het een laagje sneeuw is. Nog een tekst op gestempeld met Stazon en toen de kaart in elkaar gezet.

Geeft toch wel een heel feestelijk effect dat foil! Misschien niet overal even perfect, maar hé het is handwerk hè ;-)

Hebben jullie wel eens met foil gewerkt? En op welke manier doe je dat dan?

Super leuk als je weer langs kwam!

Liefs Cornelie

8 opmerkingen

Je@net zei

Erg leuke kaart, Cornelie. Geeft zeker een feestelijk effect!

GerJanne zei

Heel gaaf, dat glinsterende. Nee met foil heb ik nog nooit gewerkt. Geen idee hoe het werkt. Nelleke heeft zo'n apparaat eens gewonnen. Toch maar eens bij haar te rade gaan. Ziet er mooi uit.

Rhodé zei

Heel leuk, deze kaart! Dat foul is echt leuk. Je kunt er van alles mee. Ik heb geen lamineerapparaat, dus ik begin maar niet aan dat spul. Ik geniet gewoon van alle leuke dingen die anderen ermee maken!

Martha zei

Heel mooi dit kerstkaartje, Cornelie
Leuk effect met dat hot foil!
Liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie kerstkaart Cornelie, leuk effect geeft dat foil. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar vind het mooi om te zien.
Lieve groetjes Miranda

Daphne zei

Nee, ik werk nooit met foil. Heb destijds bij Action wel veel bekend gekocht, maar ik kan er niet zo goed mee overweg.
Ik weet ik niet goed hoe het moet, ik zal eens gaan kijken op internet, misschien filmpjes ofzo.
Want, het geeft een super feestelijk effect, vind ik, héél erg mooi, de sneeuw sterren met dat bling Bling

Kekke Kaarten zei

Wat een gave kaart Cornelie! Ik vind je kleurencombinatie erg goed bedacht. En de folie geeft een mooi effect erbij. Een erg leuk detail vind ik het vogeltje dat het hoedje vast heeft met zijn snaveltje.

Ellen zei

Beeldschone kaart in prachtige kleuren en gave items…top!
Groetjes Ellen

Back to Top